psychologia na kierowniczym stanowisku

Kierownik serwisu to najczęściej osoba, która wcześniej pracowała na niższym stanowisku w serwisie. Wyróżnia więc ją to, że ma naprawdę dużą wiedzę na temat technologii, które są niezbędne do przeprowadzania prac serwisowych. Często awansuje właśnie dlatego, że wyróżnia się jako naprawdę dobry pracownik. Praktyka pokazuje jednak, że obszar obowiązków, które wykonuje kierownik serwisu, bardzo różni się od tych, które wykonywał wcześniej. To powoduje, że czasem nie sprawdza się w nowej roli. Często wszystkiemu winien jest brak znajomości podstawowych zagadnień z zakresu psychologii. Dlaczego to takie ważne, kiedy pracuje się jako kierownik serwisu?

Kierownik serwisu musi naprawdę dobrze radzić sobie w pracy z ludźmi. To właśnie jego rolą jest rozdzielanie zadań między osoby na zmianie, ale również dbanie o pozytywną atmosferę w zespole, wspieranie w rozwiązywaniu konfliktów, które mogłyby wpłynąć negatywnie na codzienną pracę oraz motywowanie pracowników do działania. Jeśli kierownik nie zna podstaw psychologii, będzie miał problem z określeniem, jak powinien komunikować się z zespołem, żeby osiągnąć oczekiwane przez niego wyniki. Dobrze jest, więc jeśli po awansie kierownik zadba o to, aby się w tym zakresie doszkolić. Jeśli pracodawca nie zapewnia takich szkoleń, powinien ich poszukać na własną rękę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *