Pozytywne relacje z szefem to marzenie każdego pracownika. Wpływają one bezpośrednio na atmosferę, jaka panuje w biurze. Jak wszystkie relacje, wymagają jednak stałej pracy oraz wykazania chęci do ich poprawiania. Wielu pracowników zastanawia się, jak mogą ulepszyć relacje z kierownikiem serwisu. Oto kilka porad.
Pierwsza rada, którą powinien sobie wziąć do serca każdy pracownik to umiejętność komunikowania się w zdrowy sposób. Wiele osób obawia się szefów lub oczekuje od nich, że zawsze będą mówić im, co mają robić. Dorosłe relacje zawodowe wymagają tego, żeby wprost informować o swoich potrzebach, ograniczeniach oraz możliwościach. To samo tyczy się relacji na linii kierownik serwisu – pracownicy. Nawet jeśli szef wydaje się groźny, trzeba nauczyć się asertywnie mówić o aktualnych problemach. Dobry kierownik na pewno doceni otwartą komunikację.
Druga rada, o której nie powinno się zapominać, to wykazanie się empatią w takich relacjach. Szef to też człowiek. Ma swoją wizję, swoje oczekiwania, a do tego może mieć gorszy dzień. Pracownik powinien to rozumieć, aby nie brać do siebie każdej odmowy lub krytyki kierownika. Dzięki podejściu do problemów z dystansem, kierownik serwisu oraz pracownik mają większą szansę się dogadać. Osobiste branie do siebie zbyt wielu słów kierownika, w sytuacjach zawodowych może oddalać od dojścia do rozwiązania, zamiast do niego przybliżać.
O każde relacje trzeba dbać. Te zawodowe także. Dobrze być dyplomatą i w umiejętny sposób rozmawiać z ludźmi.
Praca z klientem w głównej mierze opiera się na relacjach.